Общественный транспорт, Ну меня прямо разрывает от этой темы |
Здравствуйте Гость [ Вход | Регистрация ] | Форум в сети 7186-й день
![]() |
Шановні користувачі! Запрошуємо вас до офіційного телеграм-канала 0day Community. Тут ви зможете поспілкуватися одне з одним та дізнатися про останні новини щодо роботи ресурса, поставити запитання до адміністрації, тощо. Перейти до телеграм-канала можна відсканувавши QR-код або натиснувши на посилання: @zeroday_ua |
Общественный транспорт, Ну меня прямо разрывает от этой темы |
![]() ![]() |
| Freelancer_mac |
Пост
#2
|
|
Репутация: 2295 ![]() ultra active user ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: BANNED Сообщений: 11 961 С нами с: 1-August 10 |
_______Експонати, що не стали експонатами________
__________________Трамваї_____________________ В iсторiї транспортних музеїв трапляються втрати. Особливо в пострадянських мiстах. Найчастiше цьому є три причини: 1) технiка не доживає до створення музею; 2) технiку навмисне знищують, щоб не передавати в музей; 3) бюрократична тяганина. Iнколи технiка не доживає до передачi в музей. Сьогоднi поговоримо про жертв таких обставин. ПУЛЬМАН (пiдстанцiя №543) Як вiдомо, наш музей не має жодного Пульмана, тому кожний зразок що зберiгся - цiнний. Ця пiдстанцiя знаходилась на Набережному шосе та була порiзана невдовзi пiсля закриття там трамвйвайної лiнiї у 2011 роцi. Хоча в Пущi-Водицi є ще двi подiбнi пiдстанцiї, практика доводить, що чим бiльше донорiв, тим вище вiрогiднiсть гiдного результату. До того ж, є пiдстави вважати, Пульман на Набережнiй мав кращий стан, нiж тi, що в Пущi. КТВ-57 №2020 Коли у 1987 роцi був закритий останнiй маршрут з тупиком, цей "тягни-штовхай" зберегли для iсторiї. Вiн приймав участь у Парадi трамваїв '92. Однак, через деякий час його почали грабувати, а на початку 2004 року - утилiзували, незважаючи на те, що вже iснували документи, в яких цей вагон вимагалось зберегти для майбутнього музею. Iсторiя поки що дає другий шанс - ще один вагон, з якого можна вiдновити КТВ-57, але для цього вже знадобиться бiльше зусиль та грошей, нiж було потрiбно з 2020. ТАТРА Т3 №5319 Цей вагон став легендою ще при життi, пропрацювавши на лiнiї майже 47 рокiв! У 2012 роцi вносилась пропозицiя зберегти цей вагон пiсля списання та можливо встановити на постамент як пам'ятник. Повна реставрацiя навряд була доречною, адже пошкодження корозiєю були дуже суттєвi. Проте, збереження вiн все одно заслуговував. Нажаль, вiн став однiєю з перших жертв "пiдмiно-КВРу" (це коли вагон утилiзується, а замiсть нього надсилається б/в вагон з Праги). ТАТРА Т-3 №5395 У 2015 роцi, коли стало зрозумiло, що музейне керiвництво не зацiкавлене в ходовому музейному рухомому складi, була офiцiйно внесена пропозицiя встановити цей вагон в музеї на "вiчну стоянку", щоб зберегти ще бiльш цiнний вагон №У-5 вiд розкрадання. Також, 5395 був би представником дводверної Т-3 пiзнього випуску. Але й цей вагон вiдправився на черговий "пiдмiно-КВР". Цьому не завадила навiть доповiдна вищому керiвництву - через бюрократiю, адже формально все "чисто" (за документами вагон не утилiзується, але насправдi це не так), а зберегти навiть з iншим номером злякались. Нагадаю - 5395 була передостанньою дводверною пасажирською Т-3 в Києвi. ТАТРА Т-3 №5544 Навiщо цей вагон музею? В якостi донора. Це був останнiй в Києвi вагон з великими диванами в салонi - такi ставились на Т-3 раннiх випускiв. Також, вагон мав не поганий стан, тобто був дуже корисним при реставрацiї iнших музейних Татр. №5544 був офiцiйно внесений у список музейного рухомого складу, де чiтко було зазначено "забороняється демонтувати будь-яке обладнання [...] позбавляти вагони [...] будь-яких наявних деталей, навiть декоративних та не оригiнальних". Однак, i цей вагон став жертвою "пiдмiно-КВРу". Директор музею, дiзнавшись про це, заявив "це не мої проблеми". Не маю що додати до таких слiв. ТАТРА Т6Б5 (Т-3М) №063 Хоча Т-6 ще знаходяться в експлуатацiї, їх стан здебiльшого кепський. Саме з цiєї причини вже сьогоднi слiд резервувати рухомий склад для музею, та починати пiдтримувати його стан, щоб потiм в панiцi не шукати де взяти в музей Т-6. Як i 5544, 063 був внесений в офiцiйний наказ про передачу до музею. Однак, через незадовiльний догляд при вимкненнi електроенергiї в мережi, вiн залишився без гальм та розбився об вагон, що знаходився спереду. Вiдновлювати його тепер надто важко, а про передачу в музей, скорiш за все, мови не буде. Пiдбирати iншу кандидатуру Т-6 та вiдповiдно її затверджувати музейне керiвництво навряд захоче. Хочу також пояснити, чому в музеї iнколи потрiбна значна кiлькiсть однотипного рухомого складу. Деякi моделi внесли значний вклад у транспортну iсторiю мiста. Це дає їм право бути представленими у декiлькох екземплярах, що демонструють еволюцiю моделi на протязi рокiв. Наприклад, трамваїв Татра Т-3 є сенс зберегти 3-4 повноцiнних екземпляри - 2 дводвернi (раннього та можливо пiзнього випуску) та 2 трьодверн (також зi значною рiзницею по вiку). Подстанция на Набережном шоссе в 1960-х. Располагалась у метро "Днепр" (позднее "вросла" в рыбацкий рынок) Фото примерно средины 1960-х из коллекции К. Козлова ![]() "Послелдний полёт Пульмана", как назвал это фото его автор - Helgi. Вскоре после закрытия линии была порезана и подстанция (на фото фрагмент - без рамы и второй половины кузова). Фото с сайта transphoto.ru (2011) ![]() Сохранявшийся "для истории" КТВ-57. Через два дня он примет участие в Параде трамваев'92 Фото А. Оландера (1992) ![]() Однако к концу 90-х депо им. Шевченко явно перестало следить за сохранностью вагона, а в 2004 году "случайно" допустило его утилизацию. Как жаль, что начальство депо никогда не несёт ответственности за такие злодеяния Фото С. Машкевича (2003) ![]() Вагон стал легендой ещё при жизни. В последние 5 лет работы многие транспортные любители специально приезжали в Киев, в том числе, чтобы проехаться на №5319. Шутка ли - в постсоветском городе найти на маршруте вагон 1966 года выпуска? Несмотря на неважное состояние, вагон также был очень бодрым "на ход" Фото А. Демидова (2012) ![]() №5395, как и №5319 имел отнюдь не безупречное состояние. В дальней перспективе же его можно было восстановить как полноценного представителя двухдверной Т-3 позднего выпуска Фото А. Тарасова (2014) ![]() В депо им. Шевченко линейные вагоны последние 10 лет находятся в наилучшем состоянии по Киеву. №5544 не был исключением. Не находись он посредине периодов эволюции Т-3, он имел бы полное право быть сохранённым как экспонат, а не просто донор. Фото И. Черныша (2009) ![]() А вот и самая выдающаяся часть №5544 - салон. К сожалению, 5544 был последним вагоном с такими диванами. Теперь даже для реставрации раннего вагона У-5 (1964) такие сидения и даже их каркасы взять негде - придётся изготавливать с нуля (когда будет реставрация У-5 и будет ли - вопрос уже иного характера) Фото А. Федорца (2015) ![]() Хотя №063 имел не безупречное состояние, именно он был выбран как потенциальный экспонат для музея, но скорее всего ему уже не суждено им стать. Фото А. Тарасова (2015) ![]() Та самая злосчастная авария. У вагона деформирован не только перед, но и кузовные конструкции всей передней площадки. Восстановление таких повреждений - очень объёмная и дорогостоящая процедура. К тому же вагон на сегодня уже разграблен - не комплектен, поэтому полностью восстановить его в любом случае не получится. Авторство фото неизвестно. ![]() |
![]() ![]() |
|
Упрощённая версия | Сейчас: 16th November 2025 - 19:15 |
| Сайт не розміщує електронні версії творів, а займається лише колекціонуванням та каталогізацією посилань, що публікуються нашими користувачами. Якщо Ви є правовласником якоїсь частини опублікованого матеріалу та не бажаєте, щоб посилання на нього знаходилось в нашому каталозі, зв’яжіться з нами і ми видалимо його. Файли для обміну надані користувачами сайту і адміністрація не несе відповідальності за їх вміст. |