(=Sashok= @ Aug 20 2020, 18:21)

Будет как будет.
Формально я прав. Какие ко мне предъявы?
Он пусть на электро но ТРАНСПОРТНОМ средстве совершит наезд на пешехода. Если кто-то при этом о меня травмируется и совсем расшибет голову - это его проблемы и ближайшей овощебазы
если это самокат то вроде как не транспортное средство, а пешеход летящий 25+кэмэче который столкнулся с другим пешеходом.
а вобще вопрос. вроде ж недавно было какое-то постановление или как, обязывающее самокатеров двигаться по проезжей части и признав их этим самым, как транспортное средство? или мне приснилось. буквально месяц назад. щас погуглю
Нашел. Есть проект закона:
"
Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки окремих категорій учасників дорожнього руху (користувачів персонального легкого електротранспорту, велосипедистів та пішоходів)"
» Нажмите, чтобы показать спойлер - нажмите опять, чтобы скрыть... «
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки окремих категорій учасників дорожнього руху (користувачів персонального легкого електротранспорту, велосипедистів та пішоходів)
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є :
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. Кодекс України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради Української РСР, 1984 р., додаток до № 51, ст.1122):
1) у статті 127:
у назві статті після слів "пішоходами, велосипедистами" доповнити словами та знаками ", користувачами персонального легкого електротранспорту";
у частині другій після слів та знаків "які керують велосипедами," доповнити словами та знаками: "користувачами персонального легкого електротранспорту,".
2. У Законі України "Про дорожній рух" (Відомості Верховної Ради України, 1993, № 31, ст.338):
1) у частині другій статті 14 після слів "погоничі тварин" доповнити словами "та користувачі персонального легкого електротранспорту";
2) у абзаці четвертому частити другої статті 16 після слів "похилого віку" доповнити словами та знаками ", користувачів персонального легкого електротранспорту";
3) у статті 17:
у частині першій слова "мопед чи мотоцикл" замінити словами та знаками "мопед, мотоцикл чи персональний легкий електротранспорт,";
4) частину другу статті 19 після абзацу четвертого доповнити новими абзацами такого змісту:
"не користуватися під час руху засобами зв’язку, тримаючи їх у руці;
під час руху у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості, або під час руху за межами населеного пункту, виділити себе за допомогою світлоповертальних елементів, що закріплюються на зовнішньому одязі або в інший спосіб;
не допускати випадків керування велосипедом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції.";
5) доповнити статтею 19-1 такого змісту:
"Стаття 19-1. Правовий статус, основні права і обов’язки користувачів персонального легкого електротранспорту
До користувачів персонального легкого електротранспорту відносяться особи, які пересуваються з використанням одно-, дво- або триколесного механічного транспортного засобу, що приводиться в рух за допомогою електричного двигуна (електричні скутери, cігвеї, гіроборди, гіроскутери тощо), окрім інвалідних колясок та велосипедів, обладнаних електродвигунами.
Особи, які керують персональним легким електротранспортом, мають право:
їздити по спеціальних велосипедних доріжках, а в разі їх відсутності - по краю проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччю;
Вони зобов’язані:
використовувати технічно справний та належним чином обладнаний персональний легкий електротранспорт;
рухатися по дорогах і спеціальних велосипедних доріжках попутно із загальним потоком транспортних засобів;
керувати персональним легким електротранспортом, що обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами. Вимога щодо обов’язкового обладнання персонального легкого електротранспорту звуковим сигналом не поширюється на випадки, коли можливість такого обладнання не передбачена конструктивним рішенням виробника;
під час руху у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості незалежно від ступеня освітлення дороги мати увімкнений ліхтар (фару) та виділити себе за допомогою світлоповертальних елементів, що закріплюються на зовнішньому одязі або в інший спосіб;
не перевозити пасажирів, окрім випадків, коли їх перевезення прямо передбачено конструктивним рішенням виробника персонального легкого електротранспорту;
не користуватися під час руху засобами зв’язку, тримаючи їх у руці;
не допускати випадків керування персональним легким електротранспортом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції.
6) у частині першій статті 28 після слів "рух велосипедистів" доповнити словами та знаками "користувачів персонального легкого електротранспорту,";
7) у частині третій статті 41 після слів "пересування пішоходів, проїзд велосипедистів" доповнити словами "та користувачів персонального легкого електротранспорту".
ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня опублікування цього Закону:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації положень цього Закону.
Голова
Верховної Ради України
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА:» Нажмите, чтобы показать спойлер - нажмите опять, чтобы скрыть... «
до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки окремих категорій учасників дорожнього руху (користувачів персонального легкого електротранспорту, велосипедистів та пішоходів)"
1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту
В умовах збереження урбанізаційних процесів в Україні, подальше зростання кількості жителів міст призводить до того, що наявна транспортна інфраструктура не здатна ефективно задовольнити потреби населення за допомогою класичних рішень у вигляді персональних автомобілів та громадського транспорту. Вирішення даної проблеми громадяни знайшли у використанні сучасного персонального легкого електротранспорту: різноманітні моделі електроскутерів, гіробордів, моноциклів та cігвеїв вже стали невід’ємною складовою транспортної системи міст. При цьому, внаслідок наявності значних переваг над іншими видами транспорту у вигляді високої мобільності, дешевизни експлуатації та екологічності, їх кількість продовжує невпинно зростати.
Водночас, враховуючи швидкісні та динамічні характеристики такого виду транспорту та за відсутності належного правового регулювання, його користувачі доволі часто нехтують елементарними правилами безпеки та наражають на небезпеку інших учасників дорожнього руху, створюючи аварійні ситуації. Існуюча прогалина у законодавстві призвела до того, що користувачі персонального легкого електротранспорту, не маючи конкретного, визначеного у законі правового статусу, не мають закріпленого за ними конкретного переліку основних прав, обов’язків та правил використання вулично-дорожньої мережі.
Розуміючи необхідність державного регулювання існуючих суспільних відносин та заохочуючи людей до вільного користування екологічно чистими засобами пересування у населених пунктах, все ж слід віднайти кращий баланс між транспортними потребами громадян та необхідністю забезпечення безпечних та комфортних умов дорожнього руху всім його учасникам.
У зв’язку із зростанням тенденції користування персональним легким електротранспортом, в деяких країнах Європи, наприклад, у ФРН та Франції, а також у окремих штатах США, станом на сьогоднішній день вже були прийняті відповідні нормативно-правові акти і встановлені чіткі передбачувані правила для всіх. Таким чином, запропоноване цим проектом Закону правове регулювання відповідає реальному стану розвитку суспільних відносин та враховує кращий досвід інших країн, у яких питання щодо персонального легкого електротранспорту та безпеки його користувачів вже регламентовані.
Крім цього, проектом Закону пропонується вдосконалити вимоги безпеки пересування інших учасників дорожнього руху, зокрема велосипедистів та пішоходів, що сприятиме зниженню рівня аварійності та збереженню життя і здоров’я громадян.
2. Цілі і завдання акта
Законопроект підготовлений з метою вдосконалення правового врегулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху для окремих його учасників, та спрямований в цілому на покращення безпеки на дорогах.
3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта
Пропонований проект Закону, передусім, запроваджує правове регулювання нової категорії учасників дорожнього руху – користувачів персонального легкого електротранспорту. У новій статті 19-1 пропонується встановити правовий статус користувачів персонального легкого електротранспорту, передбачити для них основні права та обов’язки.
Одночасно, відповідними змінами до Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачається відповідальність за порушення користувачами персонального легкого електротранспорту правил дорожнього руху.
Крім цього, проектом Закону передбачені положення, що врегульовують питання безпеки інших учасників дорожнього руху, а саме велосипедистів та пішоходів.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
У даній сфері правового регулювання основними нормативно-правовими актами є Конституція України, Закон України «Про дорожній рух», Кодекс України про адміністративні правопорушення, постанова Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306 «Про Правила дорожнього руху» та інші нормативно-правові акти.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація положень законопроекту не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України.
6. Прогноз результатів
Прийняття поданого проекту Закону безпосередньо підвищить безпеку окремих категорій учасників дорожнього руху (користувачів персонального легкого електротранспорту, велосипедистів, пішоходів), чітко та передбачувано врегулює права та обов’язки нової категорії учасників дорожнього руху (користувачів персонального легкого електротранспорту) та зменшить кількість дорожньо-транспортних пригод за їх участі.
Народні депутати України Клименко Ю.Л. (посв. №210
Горенюк О.О. (посв. №337)
Піпа Н.Р. (посв. №316)
Васильченко Г.І. (посв. №319)
Бобровська С.А. (посв. №217)
Савчук О.В. (посв. №289)
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=68074я только понять не могу, приняли ли или когда будут принимать?
Сообщение отредактировал GreeManik - Aug 20 2020, 19:36