(Midnight)sky @ Oct 14 2025, 13:20)

У меня нет цели засрать УЗ, я всегда поддерживал украинского производителя. В своё время, один раз проехался на Тарпане, в год запуска. Да, это была свистящая-пердящая консервная банка, где, казалось, ни один элемент не был нормально прикручен.
Не повіриш! Тарпан - х-ня, яку КВБЗ намагався видати за "канхвєтку", але... Вони намагалися навіть податися на премію типу 70% локалізації. Подалися. От тільки пана Приходька в НДКТІ ніхто слухати не став, і видали вердикт "локалізація виробництва "тарпана" - 25-30%. На премію не тягне. А якби "хюндаї" покатали без пасажирів хоча б півроку-рік, то 90% проблем було б вирішено. Щодо "грошей", цитую більш "просунутих" людей ніж я
» Нажмите, чтобы показать спойлер - нажмите опять, чтобы скрыть... «
Ну це ж очевидно - бо Тарпани можна купити лише за вільні кошти, а своїх вільних коштів - немає. І оформити лізінг (кредит) на придбання українського РС - на адекватних умовах (щоб без грабіжницьких відсотків) - у незалежного кредитора - тобто такого, який в принципі міг-би кредитувати закупівлю будь-якої техніки, зокрема і української - навіть раніше, до великої війни- було дуже важко і це робили рідко. Це очікувано - бо в таких випадках - умови кредита визначаються ліквідністю застави. У таких договорах - предметом застави слугує сам рухомий склад - і кредитор, коли вирішує чи давати кредит, і якщо так, то на яких умовах - одразу прораховує, що він зможе зробити з предметом застави в уявному випадку, якщо прострочки по виплатах стануть такими, що доведеться відбирати предмет застави. Адже кредитору насправді - коли він вилучає предмет застави - потрібен же не сам цей предмет - а гроші. Тобто вилучений предмет - кредиторові потім треба буде комусь продати і залежно від того наскільки це виглядає легкою задачею - кредитор може дуже різні умови виставляти.
Якби це була якась техніка, яка є в експлуатації якихось інших залізниць з колією 1520 мм і котрі таку-ж техніку постійно купують - комерційні кредитори могли-би сподіватись, що у випадку неоплат - після вилучення предмета застави - можна якомусь іншому експлуатанту такої-ж техніки цю заставу перепродати. Такий предмет застави вважався-б ліквідним - то тоді умови по кредиту були б лояльні. А Тарпани, якщо їх розглядати як предмет застави - з точки зору банка - це неліквід - бо більше нікого їх немає в експлуатації, знайти якогось іншого покупця на Тарпан, навіть з дисконтом - взагалі було б надзвичайно складно. Тому очевидно всі нормальні комерційні банки повинні або взагалі відмовлятись давати кредити на таку закупівлю, ну або ломити грабіжницькі відсотки.
І це проблема - що була і раніше, ще до великої війни. Наприклад саме через цю проблему - у деякі роки в 2000-х, коли купували багато вагонів - наприклад у 2009 - мали місце закупівлі котрим багато хто дивувався - коли купували одночасно частину вагонів ТВЗ, а частину - крюківських. А пояснення просте - бо тоді для закупівлі використовували частково власні вільні кошти. а частково лізинг - і переважно лише на власні коштри брали крюківські вагони, а в лізинг переважно - ТВЗшні - бо на вагон ТВЗ набагато кращі умови для лізинга були. Бо в ті часи - для кредитора - вагон ТВЗ - ліквідна застава - якщо раптом доведеться відбирати за неоплату - його можна було продати РЖД наприклад.
А зараз на це ще наклалась ситуація що УЗ (за котрою насправді стоїть державний бюджет) - під час війни - з точки зору комерційного банку - взагалі нікудишній позичальник.
Коротше комерційні банки кредит УЗ - на закупівлю мабуть жодного РС не схильні давати, але такого, що не можна легко в якусь іншу країну перепродати - а Тарпан як раз з таких - точно не дадуть.
Але коли комерційні кредити не доступні або не подобаються по умовах - буває ще варіант - хоч і погануватий - це зв'язані кредити. Тобто такі, які дають легше і на кращих умовах, ніж комерційні кредити, і буває що можуть дати навіть в обставинах, в котрих комерційний кредит взагалі ніхто не дає. Але зв'язаний кредит - дають лише на закупівлю техніки у постачальника, що афілійований з кредитором. Наприклад корейський банк - відомий тим, що дає зв'язані кредити з умовою покупки саме корейської техніки. Власне про те, що в цей банк написали листа - і є та публікація, котру ви навели. Зрештою теперішні HRCS2 свого часу взяли саме в такий зв'язаний кредит у того ж корейського банка. Не факт до-речі, що корейці зараз погодяться.
Якщо вам хочеться життєву, побутову аналогію - то уявіть що Вам треба придбати квартиру, але вільних коштів немає, є хіба на 1-й внесок. Тому Ви у будь-якому разі будете змушені шукати варіанти в кредит. І наприклад розглянувши купу варіантів - лишилось вибрати між 2 квартирами. Одна вам значно більше подобається і ще й ціна нижча. Але на неї забудовник розстрочки не пропонує. Вцілому для покупки такого житла - інші люди могли б прокредитуватись в банку, але наприклад Вас чомусь банк вважає поганим позичальником, тому взагалі кредит не дає - ну напрклад у вас кредитна історія зіпсована. А є інший будинок, де і ціна вища, і квартира вам значно менше пододобається - але там є відстрочка від забудовника, і її дають навіть тим, у кого погана кредитна історія. У такому випадку - з великою ймоврністю Вам доведеться саме обрати дорожчу квартиру що менше подобається.
Оригінал тут